Wednesday, March 10, 2010

CELOTEH MENGENAI PLKN

Aku x tau la ckp mcm mana...
tp alhamdulillah..slps 2 bulan setengah masuk kem..
mcm biasala...kalo beli rambutan satu kilo...pasti ada satu dua biji yang busuk kan..
mcm tu laa..PLKN gak ada benda yg perlu diperbaiki...
bagi pendapat aku yg jujur dan ikhlasnya boleh dapat markah 6/10....dan kalo nak diikutkan byk ilmu yg membantu kita di masa muka nanti...
contoh dlm modul pembinaan karakter...ianya byk membantu remaja masa kini dalm mencari identiti mereka sendiri...perkara ini sebenarnya amat penting kerana remaja kini kebanyakkan mereka hanyut kerana mereka cuba mencari identiti mereka sedangkan identiti itu boleh dicari sekiranyan kita mendekatkan diri kepada tuhan dan ditambah dgn keyakinan serta komitmen dlm diri utk mencari diri yang sebenar...
faham x?...kalo x faham itulah keunikan modul pembinaan karakter..ianya hanya boleh dirasai setelah kita sendiri yg merasainya dan sush kalo kita nk mentafsirkannya dgn perkataan...kerana di situ ada nilainya yg tersendiri...
ianya juga berbeza sekali dgn ceramah motivasi yg biasa kita lihat...
Alhamdulillah...saya berasa beruntung sekali terpilih dlm program yg dianjurkan oleh pihak kerajaan ini..(akan bersambung...)

3 comments:

Anonymous said...

adaammm!!

Anonymous said...

Asslamualaikum.. wei, kenal aku x? FYI, aku Fahmi a.k.a Pian.. bg aku lak PLKN(Program Lekakan Manusia) ad baek n ad buruknye. tp bg aku lg byk buruk la.. nape? coz byk aktiviti yg melibatkan laki n perempuan. cth : tarian satu malaysia, poco2 n byk lg. n actually sume yg diajar dlm kelas2 ya ad tu tlh berkurun ad dlm Quran. kite je yg malas nk belek n blajar drpdnye. dats it 4 now. salam laika ya akhi

Anonymous said...

Fahmi a.k.a Pian : lupe nk ckp. AMIR COMEY!!!!!!!!!!!!!!!