Thursday, April 21, 2011

YE KE????

salam perjuangan teman

Alhamdulillah tadi aku berjaya jugak memenuhi hasrat hati nak memanjangkan hhbgn silaturahim dgn menjgk sekolah...rasa bersyukur sgt2
td ustazah ada tegur aku sbb dah lama x jenguk adik2 junior aku tuu..ustazah minta aku sampaikan cabaran sebenar bergelar muslim sejati apabila keluar dari kepompong sekolah..tetiba aku terfikir balik...astaghfirullah..apa aku dah buat sepanjang habis SPM?????
kenapa aku cakap macam ni????macam dah xde topik lain je....apa la amir ni...entah apa2 je mengarut...
Ye kalo korg nk kata aku ni merapu suka hati...tp aku nak tanya berapa ramai yang waktu zaman sekolah rajin solat,pastu bila masuk matriks or fakulti or asasi dh mula dh tercicir solatnya??bkn tu je....malah ada yg pakai tudung ikut office hour???
Ini adalah hakikat muda-mudi zaman skrg...

saya cuba nak ajak teman2 rujuk balik alquran resam uthmani mukasurat 603,surah an-nasr....kata Allah "Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan(1) dan engkau melihat manusia berbondong-bondong masuk agama Allah(2) maka bertasbihlah memuji tuhan-Mu dan memohon ampunlah ampunan daripada-Nya. Sungguh,Dia maha penerima taubat"

Apa yg saya cuba tekankan dalam ayat 2 dan 3...sekiranya waktu manusia mula nak mencari sinar ISlam tapi kita yang beragama Islam atau dalam IC ada tertulis ISLAM tetapi tidak mampu nk menyampaikan kata2 iman maka tepuk dada tanya diri...kata Rasulullah "sesiapa yag menyebut kalimah 'tiada tuhan selain Allah' maka dia adalah pendakwah" oleh itu fikir2 kan kita ni kat mana????kat bumi atau kat marikh?di dunia atau di alam barzakh?syurga ke neraka?

*moral of the story:kita mesti tanam dalam diri "I'm the believers and I'm NOT the followers"

d(*_*)b [peace]
Amir Adham

2 comments:

hilmi said...

lama x jumpa ko. :D

amir_joe said...

hehehe...aku ni pemalas...
doakn semoga aku terus beristiqmah dalam jalan dakwah...insyallah...☺