Friday, April 22, 2011

pengorbanan

salam perjuangan teman

haa...hidup ni menuntut satu pengorbanan yang besar dalam diri..
kenapa???
kdg2 kita terpaksa membuat pilihan yang paling sulit....contoh:tidur ke baca quran?study ke main game? baca buku ke tgk movie?itu semua adalah contoh yang paling simple aku boleh bagi sebab aku pun sering terjerat dengan soalan tersebut...hahaha ini menunjukkan betapa lemahnya diri ini
Aku teringat kata kwan aku "kita mestilah membuta tuli dalam melaksanakan sesuatu perkara setelah mengetahui kebenaran perkara tersebut dan jangan membuta tuli melaksanakan sesuatu perkara yang diragui kebenarannya"
tp kita ni macam biasa la...sudah gaharu cendana pula,sudah tahu pura2 tak tahu pula...
haaaiiii..(yang menulis blog ni pun sama je)...tp nasihat saya pada diri sendiri...kalo Allah beri kita hidayah smbutlah sinar yg diberikan tu...sbb hanya org2 yg Allah mahukan kebaikan dari mereka baru Allah beri hidayah pada org tersebut jgn sampai Allah tarik hidayah dalam diri kita...nauzubillah...
oleh itu jgn sesekali biarkan hidayah yg diberikan Allah itu hanya sekadar ingatan tetapi tiada sebarang tindakan yang diambil..

*moral of the story: kdg2 pengorbanan yang sedikit itulah yang memberi makna yang besar dalam hidup kita...oleh itu sentiasalah berkorban keranaNYA agar mendapat keredhaanNYA



d(*_*)b [peace]
Amir Adham

No comments: