Sunday, June 5, 2011

selepas MHS ASASI

salam perjuangan teman...
semalam aku dpt merasakan ukhuwah yang dibina atas niat yang ikhlas untuk membantu 'freshie' PASUM. aku rasa rindu yang teramat dengan budak-budak sel aku..walaupun MHS baru sahaja melabuhkan tirainya pada malam sabtu yang lalu namun,aku rasa aku belum lagi berjaya menjadi dae'i yang mantap dalam menunjukkan mereka jalan kebenaran sebenar, tapi sekurang-kurangya dapat juga aku memberikan secebis nasihat yang aku rasa penting dalam hidup mereka sepanjang mereka bergelar 'asasian'.

Sepanjang LDK aku sentiasa berfikir apakah yang dapat aku bantu mereka di PASUM dengan lambakan cabaran mehnah dan tribulasi yang amat mencabar sedangkan aku tiada di sisi mereka lagi...TIADA
Takde apa-apa lagi yang aku boleh aku bantu mereka kecuali nasihatku agar kembali kepada tuhan kerana jika kita menjaga ALLAH pasti dan pasti ALLAH akan menjaga diri kita

Percayalah teman tiada kata-kata yang mampu melembutkan hati melainkan dengan izin ALLAH. maksudnya walau hebat macam mana pun nasihat yang kita bagi tapi tanpa izin dan hidayah dari ALLAH manusia itu tidak akan mampu berubah percayalah....kita sebagai pendakwah perlu teruskan berdakwah dan banyakkan amalan serta doa kerana hanya doa senjata bagi orang islam

*moral of the story=sbg pendakwah kita buat kerja kita hanya ALLAH memberi hidayah


d(*_*)b [peace]
Amir Adham