Tuesday, June 21, 2011

Merancang

salam perjuangan teman

Hari ini insyallah aku nak share something kat korg.Cuba korg tgk peta LRT ni......



korang fokus kat stesyen ampang (line yg warna oren) kalo korang perasan ada satu stesyen sebelum ampang namanya pandan indah..........haa.......apa kaitan kedua-dua stesyen ni dgn cerita aku

Ceritanya bermula apabila aku naik LRT dari stesyen hang tuah nak balik ampang.Waktu tersebut pada waktu tgh hari yg agak terik,apabila aku masuk je gerabak tu......fuhhh.......suasana berubah menjadi sejuk (air cond la katakan......kat umah xde,kat LRT je nak merasa air cond ni) so aku pun bersandar dan menikmati suasana nyaman pendingin hawa LRT ni......waktu tu aku perasan aku dah sampai stesyen pandan indah n ada seorang mamat stylo duduk kat depan aku......tunggu punya tunggu.......tetiba aku perasan mamat tu dah xde!!!yg ada hanya sepasang suami isteri(yg boleh dikatakan umur pertengahan)duduk kat tempat sepatutnya mamat stylo tu berada..........dalam hatiku "ish,mana pegi mamat tadi???"

Tetiba aku terdengar "stesyen berikutnya pandan jaya, next station Pandan jaya" terkejut aku dibuatnya sepatutnya stesyen cempaka tp lain pulak pengumumannya.Rupa-rupanya baru aku perasan aku dah tertidur sepanjang train aku naik dari pandan indah ke ampang dan ke pandan indah kembali.........malu gila aku dengan pak cik n mak cik kat depan aku ni. Tak pernah kejadian ni berlaku sebelum ni pada diri aku, tp takdir ALLAH
la katakan,kalo ALLAH kata "Jadilah" maka perkara tersebut pasti akan berlaku walaupun bukan dengan kehendak kita,

*moral of the story=kita merancang,dan ALLAH juga merancang tetapi perancangan ALLAH adalah sebaik-baik perancangan


d(*_*)b [peace]
Amir Adham

No comments: